Kiedy zaczynamy szukać pracy pierwszą rzeczą, jaką zazwyczaj robimy, jest korygowanie bądź pisanie od początku swojego życiorysu zawodowego, curriculum vitae. Jest to podstawowy dokument, z jakim zgłaszamy się do potencjalnego pracodawcy, musi bowiem wiedzieć, gdzie pracowaliśmy wcześniej, jakie obowiązki wykonywaliśmy, jakie mamy doświadczenie zawodowe. Są dziesiątki rodzajów różnych CV, jakie można stworzyć, ale podstawą przy pisaniu każdego jest to, aby możliwie jak najdokładniej dopasować je do firmy, do której chcemy aplikować. Przyszłego pracodawcę nie będą bowiem interesować szczegóły pracy w KFC, jeśli staramy się o pracę biurową, czy to co dokładnie montowaliśmy na linii produkcyjnej kiedy chcemy rozpocząć pracę przy obsłudze klienta. Trzeba dokładnie to przemyśleć i rozwinąć te doświadczenia czy umiejętności, które mogą pomóc nam w wykonywaniu obowiązków na stanowisku o które się staramy. Tak jeśli chcemy rozpocząć pracę w Lidzbarku na stanowisku administracyjnym, wpiszmy oczywiście wszystkie firmy, w których pracowaliśmy do tej pory, jednak rozwińmy treść opisów obowiązków tylko tych najbardziej zbliżonych, nie piszmy, że kiedyś dobrze szło nam manualne wykonywanie biżuterii, tylko, że tą biżuterię potrafiliśmy później np. szybko sprzedać i dobrze na tym zarobić. Pracodawcę interesuje bowiem zawsze to, co może być dopasowane do jego firmy i pod tym kątem będzie wybierał pracownika, a nie pod tym ile różnych firm zaliczył czy na jak wielu różnych stanowiskach pracował.
ZOSTAW KOMENTARZ