Praca na stanowisku rekrutera nie jest łatwym zadaniem. Wydawać by się mogło, że nie ma niczego trudnego w zamieszczeniu ogłoszenia i poczekaniu aż ludzie chętni do pracy się do nas odezwą, jednak wcale nie jest to takie proste. Co bowiem w przypadku, kiedy na ogłoszenie odpowie tylko jedna czy dwie osoby, do tego zupełnie nie spełniające wymagań naszego klienta?
W znalezieniu osób chętnych do pracy w Korszach pomogą nam wtedy wszystkie portale internetowe, gdzie ludzie sami zamieszczają swoje aplikacje. Musimy wtedy szukać tam osób z najbliższej okolicy zakładu pracy naszego klienta, które pracują na mniej-więcej podobnym stanowisku, pełnią podobne obowiązki i oczywiście spełniają wymagania klienta pod względem umiejętności czy wykształcenia.
Znalezienie takich osób za pośrednictwem sieci nie jest już trudne, wymaga jednak poświęcenia dużej ilości czasu, trzeba przecież przewertować bardzo wiele różnych profili i wybrać te, które naszym zdaniem najbardziej się nadają. Trzeba później z tymi osobami porozmawiać, wypytać o dotychczasowe doświadczenia zawodowe, a przede wszystkim o to, czy byliby zainteresowani zmianą pracy i czego ewentualnie od przyszłego pracodawcy oczekują.
Jeśli na taką osobę trafimy, uda nam się szybko zrealizować zlecenie i klient będzie z naszej pracy zadowolony, a my będziemy zadowoleni z wynagrodzenia. Czasem jednak może potrwać to dłużej, ale nie można się poddawać i brać kogokolwiek, ponieważ w pracy rekrutera chodzi o to, aby dobrana osoba była możliwie najlepiej spełniającą oczekiwania klienta.
ZOSTAW KOMENTARZ