2017-08-29 / przez Darek

Marketing w hotelu

marketing w hotelu

Działania marketingowe towarzyszom pracy niemal każdej firmie. Obszar takich działań jest zależny od specjalizacji i branży firmy. Jednym zależy na większej ilości klientów, drugim na większej sprzedaży oferowanych towarów. Wszelkie działania mające na celu podniesienie zysku firmy można nazwać działaniami marketingowymi.

Ostatnio coraz częściej spotykamy się z określeniem marketing hotelowy. Czym jest ów marketing i co robi osoba zatrudniona na stanowisku marketingowca w hotelu? Otóż taka osoba zajmuje się wszystkimi sprawami i kontaktami na poziomie hotel – klient bądź grupa klientów. Ostatnio była dostępna praca w Miłomłynie, na takim stanowisku w jednym z hoteli w miasteczku.

Z ogłoszenia możemy dowiedzieć się jak wygląda praca osoby zatrudnionej na tym stanowisku oraz jakie są wymagania. Oczywiście ukończenie studiów lub szkoły w kierunku marketingu lub hotelarstwa. Doświadczenie w zawodzie na podobnym stanowisku, dobra organizacja pracy, dyspozycyjność oraz wysoka kultura osobista jest w tym zawodzie wymagana. Takie wymogi są konieczne ponieważ pracownik marketingowy jest odpowiedzialny za kontakt z klientami i gośćmi hotelowymi. Musi być kulturalny i ułożony oraz żadne pytanie nie może go zaskoczyć. W trakcie pobytu gości lub grup w hotelu pracownik marketingowy jest odpowiedzialny za wszelkie zaplanowane dla nich atrakcje oraz za rozkład godzinowy. Jeżeli jakaś godzina ulegnie zmianie lub coś innego się wydarzy, niedopuszczalne jest, aby pracownik marketingowy o tym nie wiedział i nie było go na miejscu w hotelu. Stąd właśnie wymóg dyspozycyjności.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 KOMENTARZY

  • Dorota 2022-08-31

    Praktycznie każda firma w mniej lub bardziej zaawansowany sposób prowadzi działania marketingowe.

    Odpowiedz
    • Darek 2022-09-02

      Tak, bez działań marketingowych ciężko funkcjonować na rynku.

      Odpowiedz