Urząd Gminy Łukta
Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami
Miejsce pracy: Łukta
Numer: StPr/25/1348
1. Przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy oraz Zarządzeń Wójta Gminy w zakresie spraw związanych z: gospodarowaniem nieruchomościami, dzierżawą gruntów, użytkowaniem wieczystym, nazewnictwem miejscowości, ulic, placów, sprzedażą oraz użyczeniem.2. Przygotowanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych w zakresie prowadzonych spraw.3. Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem miejscowości, ulic i placów.4. Nadawanie i zmiana numerów porządkowych nieruchomości oraz sporządzanie zawiadomień w przedmiocie nadania i zmiany numerów porządkowych nieruchomości.5. Prowadzenie rejestru nazewnictwa ulic, placów oraz numeracji porządkowej w poszczególnych miejscowościach Gminy.6. Kompleksowe prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości, w tym:1) przygotowywanie i obsługa umów dzierżawy;2) naliczanie i aktualizacja czynszów dzierżawnych;3) sporządzanie zestawień dzierżawców do celów podatkowych; 4) sporządzanie wykazów nieruchomości;5) przygotowywanie przetargów na dzierżawę gruntu, w szczególności: zarządzenia, komunikaty, wykazy nieruchomości, ogłoszenia do prasy, publikacja w BIP, wycena nieruchomości, protokoły z przetargu.7. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym, w tym:1) nabycie mienia na własność gminy;2) sprzedaż nieruchomości gminnych;3) zamiana nieruchomości;4) przekazywanie mienia komunalnego w zarząd lub użytkowanie;5) przekazywanie gruntów w użytkowanie wieczyste;6) sprzedaż lokali.8. Prowadzenie rejestru nieruchomości zbytych.9. Organizacja i przygotowywanie przetargów dotyczących sprzedaży nieruchomości, w tym w szczególności: zarządzenia, komunikaty, wykazy nieruchomości, ogłoszenia do prasy, publikacja w BIP, wycena nieruchomości, protokoły z przetargu.10. Przygotowanie dokumentacji do kancelarii notarialnej celem zawarcia umów notarialnych dotyczących sprzedaży, zamiany, zakupu, służebności przesyłu.11. Ustalanie cen za grunty, budynki, urządzenia w drodze wyceny rzeczoznawcy.12. Zabezpieczanie hipoteczne wierzytelności Gminy w stosunku do nabywcy przy sprzedaży nieruchomości w drodze bezprzetargowej i przy rozłożeniu na raty.13. Aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, zarządu.14. Prowadzenie spraw związanych z procedurą przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.15. Przygotowywanie oświadczeń o wykonaniu lub niewykonaniu prawa pierwokupu przez Gminę.16. Prowadzenie procedury związanej z podziałami geodezyjnymi nieruchomości:1) ocena prawidłowości sporządzenia wstępnego projektu podziału zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;2) przygotowanie propozycji wstępnych projektów podziału dla zadań wykonywanych z urzędu;3) wydawanie postanowień opiniujących i decyzji o zatwierdzeniu projektu podziału nieruchomości;4) prowadzenie rejestru wydanych decyzji zatwierdzających podziały nieruchomości.17. Prowadzenie procedury związanej z rozgraniczeniem nieruchomości:1) wydawanie postanowień o wszczęciu postepowania;2) upoważnianie geodetów do ustalania przebiegu granic;3) wydawanie decyzji o rozgraniczeniach;4) przekazywanie spraw do sądu w przypadku niemożności zawarcia ugody;18. Przeprowadzanie procedury związanej ze scalaniem nieruchomości.19. Sporządzanie wniosków o ujawnienie mienia komunalnego w księgach wieczystych.20. Prowadzenie rejestru mienia komunalnego.21. Prowadzenie i aktualizacja ewidencji gruntów i budynków Gminy Łukta.22. Sporządzanie i obsługa umów użyczenia nieruchomości.23. Prowadzenie spraw związanych z górnictwem. 24. Pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowych na realizację zadań gminy poprzez wdrażanie programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych funduszy pomocowych.25. Przygotowywanie stosownej dokumentacji i wniosków na pozyskiwanie środków finansowych z programów pomocowych Unii Europejskiej i innych funduszu pomocowych.26. Sporządzanie wniosków o płatność i rozliczanie projektów realizowanych z udziałem funduszy pomocowych.27. Gromadzenie, aktualizacja oraz przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o programach pomocowych.28. Sporządzanie sprawozdań i informacji z wykorzystania środków pomocowych.29. Współpraca z komórkami i podmiotami realizującymi projekty.30. Poszukiwanie oraz pozyskiwanie zewnętrznych poza unijnych środków finansowych na realizację zadań inwestycyjnych gminy.31 Prowadzenie dokumentacji i programów rozwoju gminy.32. Prowadzenie spraw z zakresu promocji i rozwoju gminy w tym:1) przygotowywanie materiałów promocyjnych i informacji o Gminie,2) prowadzenie spraw informacyjnych urzędu, współpraca z mediami,3 współpraca z przedsiębiorcami w celu wspólnej promocji gminy,4) współudział w opracowaniu założeń polityki rozwoju gospodarczego, społecznego, i kulturalnego gminy,5) opracowywanie informacji przeznaczonych do środków masowego przekazu,6) organizowanie i merytoryczna obsługa spotkań organów gminy z partnerami zagranicznymi i krajowymi.33. Znajomość przepisów prawnych i orzecznictwa obowiązującego na stanowisku pracy.34. Nadzór, przyjmowanie i odpowiedzialność materialna za sprzęt i wyposażenie stanowiska pracy.35. Przekazywanie do archiwum zakładowego posiadanych dokumentów, dowodów księgowych a także teczek prowadzonych spraw - w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi36. Pracownik w ramach swoich obowiązków uczestniczy w szkoleniach i naradach na które zostanie skierowany przez przełożonych37. Wykonywanie innych poleceń bezpośredniego przełożonego, Sekretarza i Wójta Gminy.
Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Wymagania inne:Niezbędne wymagania formalne od kandydata:1. ma obywatelstwo polskie lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni z praw publicznych,3. posiada wykształcenie wyższe,4. nie był karany za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;5. stan zdrowia pozwalający na pracę na zatrudnienie i wykonywanie obowiązków;6. posiada nieposzlakowaną opinię;Dodatkowe wymagania od kandydatów:1. mile widziane wykształcenie wyższe z zakresu geodezji, gospodarki nieruchomościami lub administracji;2. znajomość przepisów prawa związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego,3. dyspozycyjność, odporność na stres, zdolność analityczna i organizacyjna, odpowiedzialność, obowiązkowość, rzetelność i punktualność,4. umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole;
Miejsce pracy:Łukta
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 4 666 PLN
Opis wynagrodzenia:https://bip.lukta.com.pl/wakaty/111/54/Podinspektor_ds__gospodarki_nieruchomosciami/
Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie